991bfb896399dab2f6d10b127ce0be86

joi, 25 ianuarie 2018

Manete Schimbatore



Manete Schimbatore
Manetele de schimbătoare de viteză se montează de regulă pe ghidon. Puţine sunt situatiile cand maneta de unde se schimbă viteza se monta pe cadru ,undeva pe bara transversală. Problemele care se impun la manetă de schimbator de viteza a bicicletei sunt ascunderea cablului care face legatura între maneta si schimbatorul propriuzis (fata sau spate), modul de schimbare, usurinta sau cursa scurta sau lunga a schimbatorului. Problemele care apar la schimbatoarele de viteză sunt la întinderea cablului în timp, micile fisuri ale cablului, scurtarea mansonului. Ascunderea cablului tine atat de designul intregii biciclete dar şi de utilitate.de regulă aceasta proprietate provine de la construcţia schimbatorului mai precis a manetei pentru cursul de urmat al manşonului respectiv al cablului care poate fi lipit de ghidon la iesire cu ajutorul unei ghidoline sau lasat liber. Schimbătorul poate avea mai mulde moduri de a actiona mutarea lanţului de pe un pinion pe altul. Comoditatea de a schimba vitezele diferă de la ciclist la ciclist.Exista numeroase moduri de a schimba vitezele in functie de designul schimbatorului. Tot la categoria "gusturile biciclistului" poate fi inclusă lejeritatea de a schimba vitezele. Practic uşurinţa de schimbare a vitezelor cursa de actionare a schimbatorului vitezei bicicletei. La aceasta categorie intervine si pretul a intregului sistem de schimbare a vitezelor bicicletei. Probleme care apar in timp. Intinderea cablului (chiar daca este multifilar- compus din mai multe fire) se datoreaza faptului ca el sta tot timpul tensionat. Mai mult actionarea lui il tensioneaza si mai tare cand se schimba vitezele bicicletei pe o treapta cu pinion mare spate sau fata. Micile reglaje de cele mai multe ori pot fi realizate de la aneta schimbatorului si in situatiile cand se ajunge la limite ,de la schimbatorului aferent pinioanelor.Fisurile cablului apar de la uzura , mai mult la frane dar rare ori si la schimbatoare. Sunt cele mai grave deoarece repararea unui cablu este destul de greoaie si necesita echipament special. In cazul in care nu este reglat correct sistemul de schimbare a vitezelor , pot aparea sunete ale frecarii lantului la chimbatoare impreuna cu sistemul de schimbator de la grupul pedalier respectiv roata spate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu