Manete Schimbatore
Manetele de schimbătoare de
viteză se montează de regulă pe ghidon. Puţine sunt situatiile cand maneta de
unde se schimbă viteza se monta pe cadru ,undeva pe bara transversală.
Problemele care se impun la manetă de schimbator de viteza a bicicletei sunt
ascunderea cablului care face legatura între maneta si schimbatorul propriuzis
(fata sau spate), modul de schimbare, usurinta sau cursa scurta sau lunga a
schimbatorului. Problemele care apar la schimbatoarele de viteză sunt la întinderea
cablului în timp, micile fisuri ale cablului, scurtarea mansonului. Ascunderea
cablului tine atat de designul intregii biciclete dar şi de utilitate.de regulă
aceasta proprietate provine de la construcţia schimbatorului mai precis a
manetei pentru cursul de urmat al manşonului respectiv al cablului care poate
fi lipit de ghidon la iesire cu ajutorul unei ghidoline sau lasat liber. Schimbătorul
poate avea mai mulde moduri de a actiona mutarea lanţului de pe un pinion pe
altul. Comoditatea de a schimba vitezele diferă de la ciclist la ciclist.Exista
numeroase moduri de a schimba vitezele in functie de designul schimbatorului.
Tot la categoria "gusturile biciclistului" poate fi inclusă
lejeritatea de a schimba vitezele. Practic uşurinţa de schimbare a vitezelor
cursa de actionare a schimbatorului vitezei bicicletei. La aceasta categorie
intervine si pretul a intregului sistem de schimbare a vitezelor bicicletei.
Probleme care apar in timp. Intinderea cablului (chiar daca este multifilar-
compus din mai multe fire) se datoreaza faptului ca el sta tot timpul
tensionat. Mai mult actionarea lui il tensioneaza si mai tare cand se schimba
vitezele bicicletei pe o treapta cu pinion mare spate sau fata. Micile reglaje
de cele mai multe ori pot fi realizate de la aneta schimbatorului si in
situatiile cand se ajunge la limite ,de la schimbatorului aferent
pinioanelor.Fisurile cablului apar de la uzura , mai mult la frane dar rare ori
si la schimbatoare. Sunt cele mai grave deoarece repararea unui cablu este
destul de greoaie si necesita echipament special. In cazul in care nu este
reglat correct sistemul de schimbare a vitezelor , pot aparea sunete ale
frecarii lantului la chimbatoare impreuna cu sistemul de schimbator de la
grupul pedalier respectiv roata spate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu