Lumini
Luminile au farueile cum se
mai numesc sunt absolut indispensabile la deplasarea pe timp de noapte. Farul
se montează in partea din faţă a bicicletei si îşi doreste a înlocui pe timp de
noapte lumina naturală a zilei , pentru o cît mai bună deplasare a ciclistului.
Prin constructie , acestea pot atinge chiar 2200 lumeni si o rezistenţă a
acumulatorului de pana la 50 ore. Un astfel de far , poate costa si peste 500
lei si poate fi intîlnit in magazinele specializate vînzărilor de biciclete.
Variantele cele mai mici nu depasesc 25 lei si sunt lunini de slabă intensitate
si de asemenea dedicate biciclistilor amatori. Un alt tip de far , poate fi
frontala , care nu este dedicată biciclistilor dar poate servi pe post de far
al bicicletei. Stopul , se monteaza in partea din spate a bicicletei si serveşte
o vizibilitate de la departare a vehiculelor din urma. Poate fi cu lumină
intermitenta sau continuă de culoare roşie. Luminile , pot fi alimentate de la
baterii , acumulatori sau dinam. Dinamul este independent de lumini iar prin mişcarea
rotii poate produce curent, astfel biciclistul nu va depinde de curentul
limitat al acumulatorului din dotare.Chiar daca se produce o economie a curentului
, dinamul nu este la mare căutare , si asta pentru ca suprasolicita deplasarea
bicicletei. Luminile sunt întalnite in regulile de circulatie ca fiind un
accesoriu obligatoriu pentru o vizibilitate cat mai bună in deplasare , atat a
drumului pe care se deplaseaza ciclistul cat si o vizibilitate din partea
celorlalti participanti la trafic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu